Du ser ju lika dåligt som en fladdermoose

Idag har det varit en händelserik dag må jag säga. Det första som hände var i morse då jag spillde mjölk på mitt ben. Sedan bar det iväg till jobbet. Jag jobbar på en byggfirma och just nu håller vi på att lägga att nytt plåttak på ett hus ca 5 mil utanför Lycksele. Jag blev redigt förvånad när jag hörde Chrille ropa: Philip, det är en fladdermus här!
   Jag trodde inte på honom och skrattade lite medan jag gick till honom. Han satt på andra sidan taket och höll på att slita bort en bräda som brukar sitta nedanför gavelbeslaget. När jag kom dit visade det sig vara sant det där om fladdermusen. Han hade hittat den under brädan som han hade böjt upp med en kofot. Fladdermusen låg stilla och ihopvecklad och andades hetsigt. Jag frågade vad vi skulle göra med den och de tyckte att jag skulle ta upp den. Jag var två millimeter från att ta upp den med mina händer när de andra plötsligt sade att jag skulle ta det försiktigt, såna där har rabies. 
   Genast lät jag någon annan ta upp den. Den som fick göra det var Kalle. Han tog upp den och den jäveln började skrika och bitas hejvilt. Tro väl fan det, den måste ju ha varit livrädd. Jag filmade hur som helst händelsen, men jag var dock alldeles för uppspelt av entusiasm och iver för att ens tänka på att jag filmade. Det är filmat med min mobilkamera, därför är kvallan sämst. But I got it on tape!
 



Efter jobbet åkte jag en sväng med Kalle i hans Camaro. Jag blev och är fortfarande kåt i den bilen. Jag är frälst. Hallelujah.


Det är svårt att se tuff ut i den bilen när man ligger på 180 och fnissar som en 4-åring för att det kittlar i pungen. 
                                                                       
                                                                             I love it

Kommentarer
Postat av: h.anonym

Du är ju ändå jävligt snygg.

2010-07-25 @ 15:19:43
Postat av: Philip

Men finally lite medgivande och uppskattning! Tack ska du ha h.anonym!

2010-07-25 @ 19:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0