Return to Boksjön

Hostan börjar försvinna, men jag är fortfarnde täpt i näsan och hjärnan. Likt en zombie kliver jag upp på morgonen och går på toan bara för att snyta mig, dock helt i onödan eftersom inget snor kommer ut ur näsan. Jag är bara täpt. Jag vet inte om du känner igen feelingen, men så är det i alla fall.
.    Idag är dagen jag åker upp till stugan igen, efter ett helt års väntan. Stugan ligger i Boksjön, bara någon mil nedanför Tärnaby, världsmästarbyn wihooo!!!!!! Anja, kom och runka my boat! Eller inte.
Anledningen till att jag inte har varit i stugan på så pass lång tid är att jag har varit i Värmland och något tillfälle att åka upp till norra norrlands inland har varit magert. Men nu är det sommarlov och det vankas Boksjödagen! Det är en liten gathering som vi har på bygdegården varje år för att främja bygdeföreningen. Min far har på senare år börjat ha auktion på tillställningen och det har blivit lite av en succé. Så länge man får dit en massa entusiastiska stugägare/norrmän med fet plånbok så funkar det ju hur bra som helst.
.    Så, vi har Boksjödagen, men vi har även arbete. Ja, arbete. Vi håller för närvarande på och bygger ut vår stuga så att vi ska kunna sova i separata rum. Hittills har jag, mamma och pappa sovit i samma rum. Vardagsrummet. Där inne finns två bäddsoffor som fungerar fint att bädda ut. Men då man ska samla ihop ca 12 pers vid, låt säga påsken, då får inte alla plats i de där två bäddsofforna. Nej, då har alla uteblivande fått sprida ut sig i byn och tigga och be om sovplatser. Men that's about to change! Det som ska göras med utbyggnaden just nu är i alla fall målning. Måla fasad bland mygg och KNORTN är ju bara en höjdare. Cheers!
.
Såhär ser det ut, panoramafönster och hela kittet!
.
.
Btw, jag far fan glad i helgen. Det var en bra helg. Jag hade sverigeflaggor i huvudet.
.

Kommentarer
Postat av: moa

jag har växt upp i boksjön, lite coolt!!!

2011-07-16 @ 17:24:31
URL: http://http:/[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0