The new inlägg

Jag får lust att skriva något! Precis som en apa får lust att stoppa fingret i röfvhålet och sedan lukta på det för att därefter ramla av grenen på vilken den satt. Den ramlar av grenen på grund av odören. Ni har alla sett det! Ni vet vad jag snackar om.
Aja, dagen har än så länge rullat på rätt bra. Jag har klippt gräset med hjälp av gräsklipparjäveln. Varför är den en jävel? Den bara är det. Vi brukar kalla magnapullen och hela ekipaget för infarktstarten. Varför? Jo, för att man får dra i snöret ända tills man får en hjärtinfarkt. Efter man har fått infarkten så startar maskinjäveln och då är det ingen vits att åka till lasarettet; man har ju äntligen fått igång gräsklipparjäveln. Klipp för fan!
.
Jag var i alla fall ute på stan idag (haha, stan, jag älskar det) och hämtat ut ett par månadslinser som jag ska få ha och testa ett tag. De linserna jag stoppade på mig visade sig vara lite för långt bak i tiden vad gäller min syn. På senare tid har jag dragit på mig ett brytningsfel. Linserna som jag tog på mig har styrkan jag behöver, men de är neutrala när det handlar om brytningsfel. Jag fick därför en redig gratisfylla där vid halv fem-tiden. Den håller fortfarande i sig och kommer att fortsätta under kvällen. Ikväll bli det nämligen öldrickning! Dock på ett någorlunda sofistikerat sätt. Eller? Jag ska åka till the parkmans ute på Norrmalm och umgås. Där väntar Mikael, Isak och Daniel på mig. Fan vad najs att Daniel kommer till Lycksele och hälsar på.
.
I morgon ska min far ha en auktion på järnvägsstationen. Han ska bli av med grejer och förhoppningsvis tjäna pengar på det också. På auktionen ska jag jobba. Tydligen. Eller, jag hade faktiskt lovat att jag skulle jobba där. Det är väl inget fel med det, förutom att i helgen är det Wheels i Umeå och jag hade hemskt gärna åkt dit på förmiddagen för att ta del av utställningen som sker där. Jag var där i fjol med Peter och Dolores. Dolores är en Opel Rekord från 1965, eller 1964, minns inte.. Hur som helst, i år har han en 1959 Opel Rekord som heter Dolores II som är hur fin som helst och den hade jag hemskt gärna åkt dit med honom i. Men ack, jag ska jobba. Nåväl, jag hoppas att jag får åka med honom i den på kvällen i stället. Då är det cruising i Umeå stad! Wihoo!
Dessutom ska jag hälsa på Jonas med saxen och attityden. Vi ska fan i mig grilla och dricka bärs. Wihoo!
.
Jag och Dolores
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0