Fredawgsinlägg

Cha cha bloggen! Nu jävlar är det fredag och jag har inga lektioner. Inga alls. Aldrig. Fredagar äger. Jag laddar upp inför helgen genom att göra lite läxor. Först på listan kommer min första sångläxa: Cream – White Room.
.   Sen har jag några jazzstandards att kolla på, plus att jag ska transponera tre låtar till två nya tonarter. Det betyder att man skriver om tonarten. Detta görs oftast för att det ska passa sångarna bättre, men i jazzen så är det bra om man kan spela alla låtar i alla möjliga tonarter också.
.   Denna fredag är speciell. Det är fridluftsdag för geijereleverna och aktiviteterna som finns är Bowling i Hagfôrs, vandring till utkikstornet och innebandy. Jag är inte med på något av aktiviteterna. Jag har bättre saker för mig. Typ jazz. Det finns en till anledning till att denna fredag är speciell. Jag är kvar på skolan och jag tänker vara här hela helgen. Fatta vad skönt det känns! Åh. Jag ska in till Munkfôrs och handla gärnet senare. Ska köpa kött så det bara ryker om det. Kött och havregryn!
.
.
BTW SÅ ÄR STEFAN LIV NO MORE. NU VET DU. LET'S NEVER MENTION IT AGAIN. DÖD.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0