Trivsel på Geijerskolan

Hej, jag hälsar er hjärtligt välkomna till Geijerskolan. Så lät det i onsdags när jag kom hit. Helvete, jag har varit här ett bra tag nu, men jag trivs och mår bra. Folket är underbart och skolan är asbra med sina otaliga pianon och fina replokaler. Maten på skolan är välsmakande och det finns en bastu! Den fick jag prova på med Isak igår. Han bjöd mig och en öl. Jag blev glad.
   Attityden på den här skolan är så jävla skön. När man träffar någon okänd människa tittar den inte bara ner i marken och låtsas inte om en. Nej, okända människor hälsar på varandra. Det gör att man känner sig mer välkommen och det känns som att man kan gå fram och prata med vem som helst, utan att det ska kännas obekvämt för någon. Jag hoppas att jag tar mig in.
   Jag längtar dock hem till Lycksele. Jag saknar att kunna spela Nintendo och att umgås med Mathias. Och eventuellt Julia och Levina. Det är så härligt att bo i samma kommun som Mathias för man kan när som helst komma förbi honom och dricka soda stream och snacka skit. Och spela piano! Och tv-spel. Det var länge sedan vi spelade Heroes 3 Matte, let's do it soon why not!

Det är inte bara jag som tycker om Mumintrollen va? Jag och Isak har haft ett slags maraton där vi har sett på en massa muminavsnitt på datorn. (för att inte tala om alla jävla AVGN vi har sett)
  Mina favoriter är Tofslan och Vifslan. De är så gulliga dels för deras utseende och dels för hur de talar. "Hejsla muminmammsla. Vi har en presentsla till dejsla." Ungefär så låter det.
    Jag och Isak delade våra sexfantasier om Tofslan och Vifslan med varandra igår i bastun. "Nejsla, ajsla, det gör så ontsla!" 




Kommentarer
Postat av: MaestarN!

<3



Egentligen har jag inte tänkt så mkt på dig som du kanske hoppas, jag hade ju inte ens koll på att du var kvar. Men det hade vart så jävligt mkt roligare om du hade vart hemma i lycksele, inte för att det händer mkt här, men ändå. Bra att du trivs! där hör du hemma säkert. ;D

2010-05-10 @ 23:55:17
Postat av: Julia

Du saknar oss!! Ring nån gång så ska vi hitta på nått!:)

2010-05-12 @ 18:29:51
Postat av: Philip

<<333333333333333333!!!!!!!

2010-05-12 @ 18:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0