Boksjön

Hejsan. Jag heter Philip. Det visste du redan. Något du kanske inte vet är att jag älskar fjällen. Snart ska jag till fjällen. Jag ska till Boksjön. Det ligger bara någon mil nedanför Tärnaby.
   Boksjön är så jävla bra. Det är en by som har allt man kan önska sig när man vill ha en bra fjällupplevelse med bastu, fiske, bad, vilket ofta är jävligt kallt, men i fjol hade jag turen att bada uppe i Kopparberg som ligger ca 8 kilometer upp på fjället från Boksjön. Man kan åka båt, jamma med kusinerna, spela pokémon, spela NES och Wii, klättra i träd och framför allt fjällvandra. Detta är höjdpunkterna på sommaren. Vänta. NES och Wii? Bra sommaraktivitet där.
   Det ska bli grymt kul att åka till fjälls och göra dessa saker i åtminstone en vecka. Jag är dock tveksam om jag kommer att vara där så länge. Men men. Jag åker på torsdag. På lördag är det boksjödagen, något som förra sommaren lockade över 300 gäster från runtom i fjällvärlden. Under boksjödagen kan man äta våfflor, palt och korv. Man kan gå en tipsrunda som inte bara innehåller vanliga frågor om Noice Makers och fjällfloran. Man får även delta i olika utmaningar. Dessa utmaningar kan vara stövelkastning, tjäderskjutning, tjuvfiskning och något slags bollspel, bara för att nämna några.
   Genom att delta i denna tipsrunda går man med i en tävling där man kan vinna olika priser.
Något som är nytt med boksjödagen är att vi har börjat ha auktion. Första gången var i fjol, då det kom så stans mycket fler gäster än vanligt. Auktionen är driven av min fader, B-O Lindgren. Han har samlat på sig en jävla massa stugsaker som vanliga stugägare väldigt gärna skulle kunna tänka sig inhandla för att sätta upp på väggen (tavlor) eller ha i köket (sånt som behöver diskas efter användning och typ perkulatorer).
   Kom gärna dit! Jag kommer att vara där, och förhoppningsvis en jävla massa andra stugägare as well.
Här är några bilder från Boksjön som jag känner det.

Bastu. Detta var den enda bilden jag hittade från bastun. Bilden är från påsken 2005. Jag var 14 år gammal.


Kopparberg. Jag fiskar med penis. Jag älskar den här bilden.


Kallkälla.


He finns mycke. Kom å titt vet ja.


Kommentarer
Postat av: MaestarN

Åtmsintone dom 2 senare bilderna är awesome!

2010-07-13 @ 22:00:39
Postat av: Philip

Vadå, har du något emot halvnakna 14-åringar?

2010-07-13 @ 23:11:36
Postat av: MaestarN

åtminstone om dom är pojkar >8)

2010-07-14 @ 09:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0