Bra kämpat

Jag är inget större fan av ishockey, men det är ibland kul att titta på. Det är kul att titta på när Sverige spelar en avgörande match och det kan ibland bli väldigt spännande. Det krävs inte mycket för att man ska börja heja på spelarna och hoppas att de ska ta hem segern. I matchen som nyss var såg jag de sista 2 minuterna då det var straffar. Sverige förlorade, men jag är inte bitter för det. De hade hade ju ändå kämpat bra och tagit sig en bra bit. De gjorde en bra match (har jag hört, inte fan vet jag).
   Det som är intressant är att så fort Sverige inte tar hem segern blir folk förbannade. Här är lite random quotes från facebook, endast några minuter efter matchen var slut:

"Jävla Sverige!!! Som vanligt, sämst när de gäller!!!!!"
"Men så mkt jävulst sverige!!!"
"HEEEEEEELVETT!! VA HÅLL SVERIGE PÅ MED? DET MAN FÖRSTOD HELVETTES JÄVLAR"

Hade Sverige vunnit hade vi varit världens bästa land, men nu förlorade vi, därför är vi sämst. Eller hur? Det är ju trots allt Sverige dessa arga människor pratar om och vi hör väl till den svenska befolkningen allihopa? 

Jag säger då såhär: Bra kämpat Svenska ishockeylandslaget, bättre lycka nästa gång!


Kommentarer
Postat av: Jonas Sandström

Anledningen till allas frustration är att det stod 2-1 till Sverige då det var 8 sekunder kvar av ordinarie tid och då tar Sverige timeout. Då fick tjeckerna tid att lägga upp en plan och lyckas på dessa 8 sekunder kvittera.



2010-05-22 @ 20:00:39
URL: http://jonassandstrom.com
Postat av: Philip

Jag vet, men om Sverige hade vunnit hade det inte låtit likadant. Det kanske inte var det smartaste att ta time out där, men vadå.. shit happens! Vem fan bryr sig om sporter anyway?

2010-05-22 @ 22:59:30
Postat av: Alexander

Det var faktiskt 15 sekunder kvar när han tog timeout, blop! Det roligaste var anledningen "Spelarna gav klara indikationer på att de var trötta"... 15 sekunder!



Anywho, Sverige hade ju sämsta truppen på riktigt länge så att de tog sig till semi var ju riktigt stort i sig

2010-05-23 @ 13:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0