Coming to Vilhelmina

Jag är här! Eller där. Jag är i Vilhelmina. Se det hur fan du vill. Daniel välkomnar mig med kaffe och bullar och ett bra väder. Han välkomnar mig även med förkylning. Just det, han är sjuk. Dagen före vi ska spela! Men det gör inget, jag är inte bitter. Det är inte han heller. Innan morgondagen kan han ju knappast hamna i ett sämre tillstånd än han är i just nu så det är bara att hoppas på det bästa.
.
Innan jag åkte till Vilhelmina hade jag några ärenden att ta hand om i Lycksele. Bland annat skulle jag hämta ut lite linsvätska från linsa. Jag hann dit en minut innan de skulle gå på lunch, jeesh. De tar lunch kl 13, wtf.
Ett annat ärende som jag skulle ta hand om var att köpa ett nytt vitt linne eftersom mitt gamla linne nyligen hade gått sönder. Ett vitt linne kan väl knappast vara svårt att få tag på, särskilt under sommartid, right? Well. Först gick jag in på Öhmans. De hade slut på vita linnen. Åhléns? De har knappt några herrkläder, om ens några herrkläder alls? Jag hittade då inget vitt herrlinne där i alla fall. Team Sportia? Nej. Dressmann? Nej. Därefter gav jag upp. Ingen butikjävel hade ett endaste vitt linne. Fan ta er, ni suger. Butikjävlar.
Nu ska jag testa min lycka här i Vilhelmina och se ifall de har några Vita linnen. Det måste de väl ha? Mjao, eller. Eftersom Vilhelmina enligt statistik och rykten och vanligt vett är en likvärdig, om inte till och med större håla än Lycksele så ska man nog inte ha för höga förhoppningar! Nåväl, önska mig lycka till på min jakt. Om jag inte hittar ett linne så har de ju alltid systembolaget som tröst. Man kan ju alltid hoppas i alla fall...
.
Så här ser ett vitt linne ut, Dressmann, Öhmans, Åhléns och Team Sportia. För att göra det enklare för er att se det vita linnet har jag valt att porträttera det på en svart man. Det var smart tänkt av mig.

Kommentarer
Postat av: ev

Testa sportringen!

2011-07-07 @ 22:08:39
URL: http://evilou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0