Flätor och freejazzfunk

Jaha, vad fan gör man nurå? Jag är lite småsjuk i lungorna och har träningsverk i benen. I morgon är jag ledig så jag skulle egentligen kunna göra vad jag vill hela natten och sova bort hela morgondagen. Känns det värt? Nej. Har man fixat en någorlunda bra dygnsrytm så får man fan i mig ta och försöka vidhålla den också.
.   Under de senaste veckorna av skolan har jag spelat jazz som bara den och det känns ju jävligt kul, men det har även varit ansträngande att spela med två olika ensembler. Det blir mycket reptider, lektioner, arrangemang osv att hålla reda på. Dock har jag lite good news för mig själv! Det har kommit in en ny basist i vår jazzklass. Han heter Mattias och han kommer att ta över ensemble 1 (tror jag) som basist och det innebär att jag kan fokusera enbart på min egna fina ensemble 3 (tror jag). Yay!
.    Nåja, som jag skrev tidigare; vad fan gör man nurå? Det jag har gjort ikväll är detta: Jag har lyssnat på tidig 80-talsfreeformjazzfunkfusion ooooooooch flätat mitt hår. Varför? Det är typ kul och jag gillar det lite. Klandra mig inte, jag går folkhögskola. Här får jag göra vad jag vill (lol, nej) och se ut hur jag vill (dessvärre, ja)!
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0