Dagens WTF

Hej på dig som läser. Jag är för närvarande uppe i Boksjön och tar det lugnt. Jag har främst åkt upp hit för att uppträda med mina släktingar ute på udden i Tärnaby i samband med rockfestivalen. Jag sover hos min kusin som heter Johan och det har aldrig varit några problem med det. Tills i natt. 
   Igårkväll var jag i Tärnaby och repade lite inför dagens gig. Det gick bra. Efter repet träffade jag Josefin och hennes kille och tog några öl på Bed and Breakfast som har en liten bar på övervåningen. Skitmysigt.
När jag kom tillbaka till Boksjön var klockan ungefär 24. Jag var astrött så jag borstade bara tänderna snabbt och hoppade i säng. Kl 4 på morgonen vaknar jag av att en myggjävel svävar runt mitt öra och försöker hitta något ställe att suga av mig på. Jag försöker vifta bort myggan ett antal gånger och till slut funkar det. Jag lägger mig på sidan med kroppen in mot väggen och lägger handen på ett avslappnat sätt på kanten av sängen. Då känner jag något mjukt och luddigt. Genast reagerar jag och sätter mig upp i sängen för att se vad det är. Eftersom det är så pass mörkt ser jag väldigt dåligt, så jag tar på mig mina glasögon och tänder lyset. Då ser jag vad det är. Det är en mus. En stor sådan.
   Musen såg nästan platt ut när den låg där på sin rygg. Musen verkade död så jag tog lite papper och lyfte bort den och lade den på golvet. Efter en liten stund av WTF-ande gick jag ner till köket och berättade för min kusin om vad som hade hänt. Ja, han var vaken kl 4 på natten. Han följde med upp till sovrummet och kom fram till slutsatsen att det måste ha varit en av deras hundar som hade tagit in musen i huset. Men varför hade de lagt musen i min säng? Det kommer jag troligtvis aldrig få veta. But still, WTF


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0