Ingen Urkult führer mich

I fjol följde jag md Isak och Mikael och alla de andra till Urkultsfestivalen vid Nämforsen. Det är en skum festival där det inte finns några världskända artister som Ray Charles eller Michael Jackson. Urkult brukar snarare gästas av artister som spelar världsmusik. Det kan vara allt från reggae till mysig musik på nyckelharpa. Man bor i tält eller husvagn på campingen runtom festivalområdet. 
    Det är aldrig bråk eller gräl på festivalen, det är bara härligt. Man har bara roligt med varandra.  Jag hade grymt roligt i fjol och efter festivalen började jag genast längta tills nästa år. Detta år.
    Dessvärre måste jag vara med och hjälpa till på en auktion som min far ska föra. Auktionen ska vara på en lördag. Denna lördag. Urkult börjar nu på torsdag och slutar på söndag. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, men jag tror att jag stannar hemma tills lördag, sen får vi se hur det blir. Det känns inte värt att åka dit på torsdag och hem på lördag. Man vill ju vara där alla dagar. Då kommer förstås alternativet att åka fram och tillbaka under lördagen med buss eller något liknande färdmedel, men hur kul känns det att måsta passa tider när man är på festival egentligen? Det suger. Jag vill vara mysfull och driva omkring som en vålnad med ett leende på mina läppar.


Just ja, jag tänker ta jobbet på lördag för att jag behöver pengarna. Varför annars.. Jag är ingen rik unge. Jag har inte rika föräldrar. Det var dock en som trodde att jag var en rik snorunge i lördags när jag körde camaron. Jag och Kalle, han som äger bilen, hade parkerat utanför statoil för att ta en hamburgare kring 3 på natten. När vi var på väg därifrån stod det en röd 740 till vänster om oss på parkeringen. I passagerarsätet satt det en fet kille i 30-årsåldern och pratade i telefon.
   När jag startade bilen gav jag den extra gas bara för att försäkra mig om att den skulle starta. Eftersom detta är en muskelbil med mycket ljud levde det alltså ganska mycket om när jag startade den. Jag gasade också lite extra för att imponera på Kalles kompis som han hade suttit och pratat med lite tidigare.
   Killen som satt i volvon vände sig genast mot mig och började tjafsa. Han sade något i stil med detta:
"Ja, jag ser att du har en dyr bil. Har du fått den av din pappa? Det kan ju knappast vara din egen. Du ser ju ut som en..."
  Jag avbröt honom genom att gasa ännu mer. Fortsatte att hojta saker till mig. Jag gasade ännu mer och skapade ljuv v8-musik och jag bara log mot honom. Jag sade att han hade en ölmage och att han var fet också, men det hör inte till saken. Jag är inte rik och jag är inte bortskämd. Jag har bara bra kontakter. osv

Kommentarer
Postat av: Mathias

Ägd tjockis

2010-08-03 @ 19:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0