Studenten

Jag vaknade i morse av en massa skrik ute på gatan. Jag tänkte "vad fan", sen insåg jag att det ju är studenten idag. Fan vad kul ändå. Jag har minst en ros jag ska ge bort.
När jag tog studenten förra året kändes det aldrig riktigt som att jag fick fira. Samhälls kändes inte som min klass, det var bara en massa personer som läste samma ämnen som jag. Min klass var estet, så känns det i alla fall. 
    Var jag stolt när jag tog studenten? Ehm, stolt för vad? För att jag har klarat av att gå skola i 12 år? Not really. Det gör väl alla? Varför ska det vara så märkvärdigt egentligen? Jag kan förstå de som har pluggat som bruna kukollon under hela sin skoltid, men jag är ingen sådan människa. No way. Jag blir inte kåt av betyg. Jag blir kåt av fitta och våta blickar.
  
     Det finns en kille som blir kåt av böcker. Han heter bokslickarn. Han brukar gå till skolbiblioteket och ta en härlig bok med skönlitteratur och slicka upp och ner längs sidkanterna. Efter ett tag börjar han blöda, och det är det han väntar på. När han börjar blöda fortsätter han att slicka. Han slickar ända tills han kommer.  Hans favoritbok är Alice i Underlandet.

Kommentarer
Postat av: MaestarN!

Bokslickarn är ganska creepy, och så utvecklas han långsamt.

2010-06-11 @ 11:34:21
Postat av: Philip

Indeed he is. Jag undrar hur det blir nu när han tar studenten? För visst gör han det nu?

2010-06-11 @ 11:49:13
Postat av: ev

Du hörde till våran klass, you're one of us! Pyss

2010-06-12 @ 00:55:21
URL: http://evilou.blogg.se/
Postat av: Vendela

Tack igen för rosen! älskar kortet. Kraaaam

2010-06-14 @ 12:12:32
Postat av: Philip

Grattis till flickan :)

2010-06-14 @ 17:11:39
Postat av: V

Haha, det var ju bara gulligt. Stack ut bland andra grattis till studenten :)

2010-06-15 @ 21:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0