På tal om solidaritet..

Jag har inte satt upp någon norgeflagga på min profilbild på facebook.
Jag tänker inte göra det heller.
Jag tänker inte hjälpa till att hitta Jesper Almgren genom att gå med en grupp på facebook.
Jag tänker inte skänka några pengar till afrikas horn.
.
.
Jag är så jävla less på att man ska måsta vara solidarisk gentemot hela jävla världen bara för att alla andra är det. Om man inte visar solidaritet så är man egoistisk och obrydd och ibland kan det till och med vara så att folk verkar tro att man känner raka motsatsen till något, bara för att man inte visar att man håller med.
.
Jag tycker att globaliseringen är jättebra. Vi får se hela världen och vi får ta del av hur många olika kulturer som helst. Men det betyder väl inte att vi ska måsta anpassa oss efter hela världen bara för det? Många politiker tycker att man ska utveckla vårt välfärdssamhälle. Men i slutändan är det inte vårt välfärdssamhälle som gynnas, det är hela värden. Fan ta världen.
.
Btw, det verkar finnas en slags moral hos oss svenskar som innebär att ifall man har det bättre än vissa männisor, till exempel människorna som svälter på afrikas horn, så ska man känna en massa medkänsla för de människorna. Varför ska jag göra det när jag kan må bra av att ha ett bra liv här hemma? Man mår inte bättre av att må dåligt för andra.

Kommentarer
Postat av: Kalle

vilken bra blogg du har! jag följer den nu. jag har också en.



pacifistbarrikaden.blogg.se

2011-08-08 @ 11:21:47
URL: http://pacifistbarrikaden.blogg.se/
Postat av: My

Tack så mycket Philip. Måste säga att din blogg inte var så dum den heller.

2011-08-08 @ 15:44:59
URL: http://mkrf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0