Helgen

Fan vad den här helgen var najs! Geijerskolans dag på lördag för -och eftermiddag, på kvällen fest! Vår rockmusiklärare, Tommy, hade anordnat en fest för oss elever så att vi skulle få chansen att spela lite musik och dricka lite öl. Tommy hade sin fru och en del vänner där och vi var väl sammanlagt 50 elever där. Eller? Fan vad jag är dålig på att räkna.
Lokalen som vi använde  var i alla fall en IOGT-NTO-lokal som ligger ca 4 kilometer från skolans område. IOGT-NTO är en nykteristorganisation som med högsta sannolikhet försöker hålla sig så långt ifrån alkohol som möjligt. Men inte i ransäter, värmland!
Vi var 4 ensembler som spelade + att jag, Daniel och Isak fick spela lite rockabilly. Det innebär att jag fick inviga användning av min kontrabas på scen. Hur bra som helst. Och vi var tydligen bra också! Blir nog att fortsätta spela rock n roll tror jag. Det är fan bra musik!
Det roliga slutade dock inte med helgen: nu på eftermiddagen idag ska min basmagister bjuda oss basadepter på pizza. Yay! Ikväll blir det lan med Battlefield 1942 i fokus. Fan vad skoj det ska bli.
Jag måste köpa LANDRICKA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0